Bandyträning, träningsverk o Asperger

Idag har jag varit på bandyträning (Suprise!) Idag slapp vi träna med P01orna (Killar födda 01), våran tränare såg till att vi blev många tjejer så vi kunde ha egen tränig :)
Jag hade väldigt svårt att anstränga mig på träningen eftersom jag har en sån otrolig träningsvärk från matcherna igår! Jag kan knappt böja ryggen ;)
Arkivbild
Men innan bandyn var jag ju i skolan såklart .
Kuratorn hälsade på o berättade att A i vår klass har asperger! Jag blev inte direkt förvånad.. Det jag mest blev förvånad över var att det tagit så lång tid för hans doktor att ge honom diagnosen*
Jag o mina vänner misstänkte att han hade diagnosen redan första veckan O.O
*Man föds med Aspergers syndrom, men diagnosen får man när man fastställt det. Man kan inte se direkt på ett barn om det 'lider' av syndromen, utan man behöver genomgå tester m.m. Alltså: Diagnosen fick A nyligen, men han har haft syndromen sedan födsel.
Tack för att du kommenterar!



»
»
»

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!