Hejsansvejsan! Wadi Rum

Nu är jag hemma på hotellet från en underbar - men uttröttande dag i Wadi Rum :) Det är en av världens sju underverk!
Oj förlåt! Wadi Rum är en stor öken i Jordanien!
Jag har bestigit två sandberg under dagen! Det var nog det jobbigaste jag någonsin gjort!
- Är det någon som är gymnast? Som klättrat i rep? När man gör det kan man ibland, när man hänger där högst uppe i repet, känna en otrolig uppgivenhet; eller hur? Känlsan av att man verkligen inte orkar, vilja hoppa ner?
Det var exakt så, fast 1000000 gånger värre, det kändes när jag klättrade upp för ett 200 meter (riktigt brant oxå!) sandberg!
Jag var den sjätte som kom upp- av 46, och jag var anfådd i 25 minuter efteråt! Fötterna (vi var ju barfota!) gled in i sanden och för varje steg man tog åkte man ner en liten bit p.g.a den lösa sanden!
Vi åkte "jeep", det var ToyotaBilar med flak, runt öknen! Jag och mamma satt på bänkar på flaket med 4 andra svenskar :)
Här är jag på det mindre "berget" Det ser inte brant ut, men man sjunker ner i sanden o det är JOBBIGT!
Sedan fick jag rida kamel! I en halvtimme! Det var sjukt kul o imorgon laddar jag upp filmen som jag filmade när jag satt där och skumpade ;)
Awesome bild! Jag ser ju iaf glad ut xD
MYCKET mer kommer imorgon! Ses då eller? ;)

Ps. Imorgon kommer en riktig design oxå!
Tack för att du kommenterar!



»
»
»

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!