Hårdaste träningen!

Uff vad slitsamt :)
Tränings-schemat idag:
  • Uppvärmning; 5 omgångar ("Vem är rädd för kullarmannen", en variant av "Under hökens alla vingar")
  • Knädopp (Doppa t.ex höger knä i isen samtidigt som man vrider överkroppen o lägger klubban över vänster ben = SKITJOBBIGT!; 3 längder)
  • Slalom mellan konor (Samtidigt som man dribblar; 4 längder)
  • PassLek (Stå i kö, få bollen, passa, stå i kö, få bollen, passa osv..)
  • Överstegsträning (Tre konor utlagda; runda dem med mist 2 översteg; 5 gånger)
  • Åka baklänges en längd, tbx; växla mellan fram-o-baklänges (8 längder)
  • Grodhopp (Böjda knän, skjuta ut med benen, hoppa in med benen igen..;4 längder framåt, 2 baklänges)
Okej allt det där gjorde vi på en timme :p
MEN! Jag var tvungen att slipa mina skridskor eftersom att vi har stor match i Västerås i helgen; så för att min tränare skulle hinna slipa var jag tvungen att vänta en halvtimme :3
Jag åkte runt 3 varv (Zinken är asstort, det vet ni som varit där, så 3 rundor är mycket!) o övade på översteg i kurvorna.. Det gick asbra!
Man känner sig fett cool när man åker på allmäna tiden med sina bandykläder :D Bland alla småbarn som knappt kan stå på skridskorna.. ;)
Sedan fick jag mina skridskor slipade :) O då fick jag gå hem o äta middag :3
______________________________________________________________________________________________
Nyduschad :)

Tack för att du kommenterar!



»
»
»

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!